Od Králík k Roudnému

Vhodným výchozím bodem pro túru po červeně značené trase je město Králíky – je celkem snadno dostupné a nabízí mnohá ubytovací zařízení. Z města lze také podnikat množství dalších výletů do okolí.

Rozcestník červeně značené turistické trasy je v Králíkách přímo na Velkém náměstí. Velkým náměstím však procházejí také značky zelená a žlutá a také žlutá cyklotrasa č. 52. Červeně značená trasa míří z Králík na sever, k rozcestníku u dnes již nepoužívané vlakové zastávky Prostřední Lipka. Nepoužívané proto, že osobní přeprava byla na trati Dolní Lipka – Hanušovice v roce 2011 zrušena.

Od vlakové zastávky klesá červeně značená trasa k místní hospodě. Zároveň se silnicí zde protíná i žlutou cyklotrasu č. 4068. Červená značka míjí zprava kostel a vydává se polní cestou k prvnímu vrcholu náležejícímu k masivu Králického Sněžníku (Masyw Śnieżnika), který nese pojmenování Roudný a který dosahuje výšky 677 m n. m.

Po jihozápadním hraničním hřebenu

Z Roudného pokračuje červeně značená trasa k vrcholu Na Vyhlídce, který se nachází mezi vesnicemi Heřmanice, na západě, a Horní Lipka, na východě. V sedle mezi vrcholem Na Vyhlídce a následujícím Jelením vrchem protíná červeně značená trasa rozcestník U Křížku.

Přes Jelení vrch červená přechází po jeho jihovýchodním svahu, poté schází dolů k silnici, kde se potkává opět s cyklotrasou č. 4068 a obě pak směřují k rozcestníku Pod Klepáčem, kde se žlutá cyklotrasa odklání dolů, na jihovýchod k obci Dolní Morava.

Na rozcestníku je malé parkoviště a krásná vyhlídka do údolí Moravy. I když název U Křížku nese rozcestník předchozí, mnoho lidí říká „U Křížku“ právě tomuto místu, protože na špičce klínu, který svírá malá asfaltová silnice z Dolní Moravy s lesní silnicí, po které pokračuje červená značka, se nachází betonový kříž. Množství turistů, kteří vyrážejí k vrcholu hory Králický Sněžník (Śnieżnik Kłodzki) nebo směřují na výlet do bližšího okolí, např. na Klepáč (Trójmorski Wierch), zahajuje cestu po červené značce právě zde.

Z rozcestníku Pod Klepáčem pokračuje červeně značená trasa, nyní společně s modrou, svahem Klepáče (Trójmorski Wierch) k severovýchodu. Zanedlouho, asi po 700 m, se modrá na rozcestníku Nad Sršňovkou odklání k jihozápadu a směřuje k česko-polské státní hranici.

Od zmíněného rozcestníku pokračuje červená asi 1 km rovně, ale poté se začíná notně klikatit. Obzvláště velký výkrut provádí v údolí Hlubokého potoka. Z tohoto místa se nabízí pěkný pohled na protější jižní hřeben. Za tímto výkrutem následuje další menší chata, která nese název Zbojnická, a hned za ní je i rozcestník Nad Zbojnické chaty. Zde se nacházíme na východním svahu hory Hraniční skály (Goworek). Odsud červená pokračuje k jihovýchodnímu svahu Malého Sněžníku (Mały Śnieżnik).

Od Malého Sněžníku pokračuje červená trasa souběžně se státní česko-polskou hranicí na vrchol hřebene. Ještě než dorazí na vrchol hory Králický Sněžník (Śnieżnik Kłodzki), míjí červená Vlaštovčí kameny. Vlaštovčí kameny jsou skály a kamenné moře, které se nacházejí v místě, kde se červená značka potkává se značkou zelenou - ta míří z vrcholu hory Králický Sněžník k polské chatě Schronisko Na Śnieżniku. Vlaštovčí skály se nacházejí asi 800 m od vrcholu hory Králický Sněžník (Śnieżnik Kłodzki). Horská chata Schronisko Na Śnieżniku je od Vlaštovčích kamenů vzdálena cca 700 m. Při troše opatrnosti se dá na Vlaštovčí kameny vylézt a dopřát si zde úchvatný pohled do údolí řeky Moravy.

Na vrcholu

Vrchol hory Králický Sněžník je skvělým vyhlídkovým místem, protože je z něj vidět do všech světových stran. Nicméně je zapotřebí si od samotného vrcholu na každou stranu trochu popojít, abyste viděli i do hloubek pod sebou – vrchol je totiž poměrně rozlehlý a plochý, a tak není výhled z jeho středu zcela dokonalý. Kdysi, když tu stávala kamenná rozhledna, to snad bylo lepší, ale po rozhledně dnes zbyla jen hromada suti.

Co vše je z vrcholu vidět?

Máte-li štěstí na dobré počasí, můžete na jednotlivých světových stranách vidět tato panoramata:

západ: vrcholy pásma Wysoczyna Międzyleska, které je součástí brázdy Rów Górnej Nysy a za ním pak vrcholky Bystřických hor (Góry Bystrzyckie),
sever: ve směru zleva doprava se táhne brázda Rów Górnej Nysy s pásmem Wysoczyna Międzyleska, za nímž se objevují vrcholky Bystřických hor, následují Obniżenie Bystrzycy Kłodzkiej, Wysoczyna Łomnicka a Wysoczyna Idzikowa, za nimiž lze zahlédnout i Stolové hory (Góry Stołowe); v přímém směru na sever jsou to pak vrcholy samotného masivu Králického Sněžníku, které v dáli přecházejí do horského pásma Krowiarki, o něco severovýchodněji můžeme spatřit Bělské vrchy (Góry Bialskie) a za nimi hory Rychlebské (Góry Złote),
východ: Bělské vrchy (Góry Bialskie) a Rychlebské hory (Góry Złote), o něco jihovýchodněji přecházejí Rychlebské hory v pohoří Hrubého Jeseníku,
jih: Hanušovická vrchovina, která na jihozápadě přechází do Kladské kotliny (Kotlina Kłodzka).

K pramenu Moravy

Na vrcholu hory Králický Sněžník (Śnieżnik Kłodzki) se červená značka setkává se značkou žlutou, se kterou společně scházejí dolů na jih k pramenu Moravy. Voda z pramene je ledová a chutná báječně. Je možné, že výhled od pramene Moravy do jejího údolí, které je svíráno zleva jižním hřebenem (Podbělským hřbetem) a zprava hřebenem jihozápadním (Malosněžnickým hřbetem), je vůbec nejkrásnějším pohledem, který celý masiv Králického Sněžníku (Masyw Śnieżnika) nabízí.

Od pramene míří červená se žlutou ke kamenné soše Slůněte, které je neoficiálním symbolem české části hory Králický Sněžník. Kromě Slůněte míjí obě značky i základy bývalé Lichtenštejnovy chaty, načež scházejí v jihovýchodním směru k rozcestníku Franciska, chata HS, kde se žlutá odklání dolů na jihozápad a schází údolím Moravy až do obce Dolní Morava.

Po Hraničním hřebenu

Červená trasa pokračuje od Francisky společně se značkou zelenou po východním Hraničním hřebenu k rozcestníku Stříbrnická (sedlo), kde se od zelené odklání a společně, tentokrát se značkou modrou, doslova šněruje jižní svah Sviního hřbetu (Dziczy Grzbiet). Na tomto svahu se červená a modrá potkávají v rozcestníku Nad Adéliným pramenem se značkou žlutou, která odsud směřuje dolů na jihovýchod k turistické chatě Návrší a od ní pak k vesnici Stříbrnice a do Starého Města pod Sněžníkem. Úsek mezi rozcestníky Franciska (chata HS) a Nad Adéliným pramenem je součástí Naučné stezky Králický Sněžník.

Červená s modrou dále zamíří k Hraničnímu rozcestí na Hraniční hoře a sejdou po jihovýchodním hřbetu hory k rozcestníku Kaplička. Zde se modrá odpojí a zamíří na jihovýchod k vesnici Stříbrnice a dále do Starého Města pod Sněžníkem. K červené se zde pro změnu připojí červená cyklotrasa č. 4071. Obě trasy pak směřují na sever, kopírují východní svah Sviního hřbetu (Dziczy Grzbiet), v místě rozcestníku Nad Seninkou se stáčejí na východ k rozcestníku Kladská brána, hájenka a putují do vesnice Seninka. Ale to už se dostáváme do Rychlebských hor.

Evropská dálková trasa E3

Do roku 2006 vytvořilo Evropské turistické sdružení v Evropě 11 Evropských dálkových tras, které nesou označení E1 až E11. Trasa E3 má mít podle projektu délku 6950 km a prochází těmito zeměmi: Španělsko, Francie, Belgie, Lucembursko, Německo, Česko, Polsko, Slovensko, Maďarsko, Rumunsko a Bulharsko. Tímto je spojeno pobřeží Atlantického oceánu s Černým mořem.

V ČR navazují Evropské dálkové trasy na již existující síť značených turistických tras Klubu českých turistů. Trasa E3 prochází ČR při její severní hranici. Je označena tabulkami se symboly E3, barevné značení se však podle úseků liší.