Kutná hora

Slovo „kopalnia“ znamená v polštině „důl“. Název Kopalniana Góra tedy odkazuje na důlní minulost. Česky by se tedy hora mohla jmenovat stejně jako město, které je u nás rovněž spjato s hornictvím a kutáním – Kutná Hora. Ovšem s tím malým pravopisným rozdílem, že u města je to Kutná Hora a u hory „jen“ Kutná hora. Ale dosti detailů.

Poloha

Vrch je vysoký 700 m. n. m. a vyrůstá ze svahu hory Opacz (Výčnělek) - tvoří tak její severní, nižší vrchol. Tento vrchol je součástí jihozápadní hraniční části masivu Králického Sněžníku. Hora shlíží na západ k prameni řeky Nysa Kłodzka, z jejího úpatí do řeky stéká potok Jodłówka. Severně od hory se nachází ves Potoczek.

Příroda

Porost je smrkový. Areál vrchu spadá do chráněné oblasti Śnieżnicki Park Krajobrazowy.

Turistika

Zhruba 500 m jižně od vrcholu Kopalniana Góra se nachází vrchol Opacz (Výčnělek), přes který vede zeleně značená turistická trasa. Kdybychom si chtěli udělat delší výlet, mohli bychom se na tuto zelenou trasu napojit z jihu na turistickém hraničním přechodu na kopci Adamu nad Mladkovem a Petrovičkami a pokračovat Mladkovským sedlem (Przełęcz Międzyleska) směrem k Heřmanicím a pak jsme již na místě. Zelená značka dále vede přes vrcholy hlavního jihozápadního hřebenu masivu Sněžníku, malý kousek pod vrcholem samotné hory Sněžník se však odklání doleva dolů na severozápad k horské louce Hala pod Śnieżnikem a k horské chatě Schronisko Na Śnieżniku, aby se odsud zase vracela zpět nahoru na hlavní vrchol.
Kratší výlet by představovalo vyrazit z Králík do Heřmanic a v Heřmanicích stoupat stále na sever na Výčnělek (Opacz) a hned za ním na vrch Kopalniana Góra.